Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Årets bedste dit og dat 2015 udtaler: “Vi havde flest venner, så derfor vandt vi…”

Af anders@sommersangdigital.dk

Det er højsæson for prisuddelinger for årets bedste dit og dat. Faktisk er der ikke grænser for, hvem der kan stille op og vinde en pris. Det er ofte en fornem pris, man kan vinde. Det både siges og skrives det i hvert fald. Mange af vinderne har købt sig til en placering. Sådan er det. Tidens trend kaldes det også. Hvis du har mange venner og er god på de sociale medier, er det ikke afgørende, om dit produkt er godt eller skidt. Det er underordnet.

 

Udkants-Kebabben vandt suverænt

Årets bedste kebab gik til den lille kebab-joint, Udkants-Kebabben. Grunden var enkel. Der var 9 ejere, som alle havde en usædvanlig stor familie. Udover det, havde Udkants-Kebabben mange venner, som alle fik 10 kroner i rabat på en shawarma, hvis de stemte på dem. Det gav pote. De var suveræne i antal stemmer. 5.000 flere end nummer to fik de. De er selvfølgelig glade for sejren, selvom de i en lukket kreds indrømmer, at deres kebab i bedste fald kun er middelmådig. Kunderne strømmer til nu. Det gjorde de ikke før. Så der er sket noget. At en sejr hjælper på omsætningen er blot en kendsgerning.

 

En, to, mange

Et andet medie har lavet en ny kategori. Fornyelse er som bekendt sundt for samfundet. Kategorien hedder årets bedste cigarmager. Her er dog kun en i kategorien, men det skyldes, at der ikke er flere selvstændige cigarmagere i landet. Chefen for konkurrencen indrømmer da også, at det bliver et problem næste år. Men han ser lyst på fremtiden, og håber på der er to cigarmagere til den tid, da de så kan skiftes til at vinde. Det er mest fair, og lidt ligesom i de andre kategorier. Der er det ofte også de samme som vinder.

Særpris til den bedste stol

En fin guide har lige fået en ny storsponsor. Det er der ikke noget galt i. Firmaet som nu bliver storsponsor sælger stole, og har valgt at tegne et pænt sponsorat. Det er der heller ikke noget galt i. Et kriterium for sponsoratet var, at de skulle bestemme, hvem der skulle nomineres til prisen for årets bedste (restaurant)stol. Sådan fungerer det nu om stunder. Vinderen næste år skal helt sikkert købe deres stole hos den nye storsponsor, ellers er det umuligt at vinde. Sådan er det. Tidens trend. Men uanset hvad, så er konkurrence sundt. Hvilke metode man bruger for at vinde er der alligevel ingen der gider høre på.

 

Aarhushistorien er ren fiktion. Den har ikke så meget med virkeligheden at gøre, men er derimod fri fantasi eller tæt derpå.

 

Del artikel

Andre læser også