Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Dansk Supermarked Group bliver koncernpartner i AGF

Af anders@sommersangdigital.dk

Inden AGF’s Alka Superligahold går på banen til søndagens kamp mod Brøndby, er der gode nyheder uden for banen. AGF kan nu nemlig præsentere en ny koncernpartner i skikkelse af Dansk Supermarked Group.

 
Fra den 1. september indtræder Dansk Supermarked Group, der blandt andet driver kæderne Salling, føtex, Netto og Bilka, på øverste sponsorniveau i AGF som koncernpartner. Dermed indledes et nyt samarbejde med historiske dimensioner i Aarhus. Det er første gang, at Dansk Supermarked Group involverer sig på koncernpartner-niveau med byens hold – i den by, hvor Herman Salling lagde grundstenen til Dansk Supermarked Group, efter han havde overtaget sin fars stormagasin i Søndergade i Aarhus.

 

Virksomhedens rødder og base er i Østjylland

Vi ser som ny koncernpartner frem til at kunne give vores medarbejdere og deres familier gode oplevelser med dansk topfodbold – uanset hvor i landet de bor. Virksomhedens rødder og base er i Østjylland, og ved at investere i uddannelse, kultur og fritid i Aarhus, forsøger vi at bidrage til at gøre Aarhus til et endnu mere attraktivt sted at bo og arbejde. Men vi betragter ikke blot vores partnerskab med AGF som et samarbejde med én klub, men som et generelt løft til dansk elitefodbold i det hele taget og til glæde for de mange, siger Per Bank, der er administrerende direktør i Dansk Supermarked Group.

 

Invitere sine medarbejdere til fodbold i Ceres Park

Omdrejningspunktet i det nye samarbejde bliver talentarbejdet i AGF og medarbejderpleje af de godt 35.000 medarbejdere i Dansk Supermarked Groups butikker, lagre og kontorer i Danmark. For eksempel vil Dansk Supermarked Group fremover invitere sine medarbejdere til fodbold i Ceres Park. Dermed bidrager aftalen også til den positive udvikling, AGF oplever på tilskuerfronten, hvor klubben sidste år gik imod tendensen med faldende tilskuertal i dansk fodbold.

 

Jeg vil ikke lægge på skjul på, at vi er meget stolte over den her aftale. Dansk Supermarked Group er en ikonisk virksomhed – især her i Aarhus, og det betyder meget, at de nu finder værdi i et samarbejde med os. Vi har nydt godt af en generøs støtte fra Salling Fondene til opførelsen af vores nye klubhus på Fredensvang, og vi kender Dansk Supermarked Group som en god ven af Aarhus. Derfor er vi glade for, at vi nu kan præsentere dem som ny koncernpartner – det er et stort rygstød til vores fremtidige arbejde med udviklingen af AGF, siger adm. direktør i AGF, Jacob Nielsen.

 

Dansk Supermarked Group driver godt 1.400 butikker i fire lande under velkendte navne som føtex, Netto og Bilka og beskæftiger mere end 50.000 medarbejdere i Danmark, Sverige, Polen og Tyskland. Aftalen med AGF gælder i tre år fra 1. september.

 

Dansk Supermarked Group indtræder som ny koncernpartner ved siden af AGF’s fire eksisterende koncernpartnere, der er Ceres (Royal Unibrew), WindowMaster, Bravida og Arbejdernes Landsbank.

Del artikel

Andre læser også