Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Lokale iværksættere vil lokker kunderne tilbage til butikkerne

Af anders@sommersangdigital.dk

Med e-handlens stigende popularitet, har de aarhusianske butikker fået sværere ved at lokke kunderne ind i byen. Den nye app Gotreat vil bringe kunderne tilbage i bybilledet, ved hjælp af aktuelle og relevante tilbud.

 

Tilbud vist på et oversigtskortet

Med Gotreat bliver forbrugerne automatisk præsenteret for byens bedste tilbud, baseret på brugerens selvvalgte præferencer. På app’en kan der findes tilbud indenfor mange forskellige kategorier. Det er bl.a. mad/drikke, hoteller, frisører, oplevelser. Alle disse ”treats” bliver vist på oversigtskortet, så det kræver ikke andet end GPS i din smartphone.

 

Mere end 40 aarhusianske virksomheder er allerede med

Det tager under 1 minut at oprette et tilbud for butikken, og denne enkelthed i app’en har allerede fået mere end 40 aarhusianske virksomheder med i projektet. For de fysiske butikker er der begrænsede muligheder for at påvirke kundeflowet fra time til time, men med Gotreat vil det nu være muligt, at tiltrække relevante kunder. Når en butik har oprettet en treat, bliver den pushet ud til de brugere, som har valgt at modtage tilbud indenfor den specifikke kategori, og som samtidig befinder sig i nærheden. På den måde er brugerne sikret, at de kun modtager tilbud der er relevante for dem, og på samme måde rammer butikkerne kun de relevante kunder.

 

De mindre butikker med lav kendskabsgrad

I en studieby som Aarhus flytter der konstant nye borgere til, og det kan være svært at finde alle de lækre butikker, caféer osv., men med Gotreat bliver det muligt at opdage nye steder og samtidigt spare penge. Flere og flere forbrugere går efter ”den gode handel”, i stedet for at gå efter specifikke brands/butikker. Derfor er det nødvendigt at tænke markedsføringen anderledes, hvilket er idéen bag Gotreat. Især de mindre butikker med lav kendskabsgrad, vil få stort gavn af muligheden for ekstra markedsføring.

Mere end 5 millioner turister i 2017

Aarhus forventes at blive besøgt af mere end 5 millioner turister, når byen i 2017 slår dørene op som europæisk kulturhovedstad, og det giver byens butikker et kæmpe potentiale for ekstra omsætning. Turisterne vil i vid udstrækning ikke have præferencer i forhold til spisesteder, shopping mm.. Med Gotreat er det muligt, at påvirke turisternes færden i byen, for alle aarhusianske forretninger uagtet størrelse og beliggenhed. Gotreat findes i både en dansk og en engelsk version, så alle turister kan gøre brug af den.

Aarhus er først

App’en lanceres i første omgang i Aarhus. Men den er allerede nu er det igangsat, at udvide til landets 4 andre store byer. Forventningen er i første omgang, at have 500 aktive butikker i de 5 største byer. I løbet af 1. kvartal 2017 skal app’en rulles ud i storbyer rundt i hele Europa, hvor den bliver brugernes foretrukne inspirationskilde, til at manøvrere rundt i storbyens tilbudsjungle.

 

App’en kan hentes både i App Store og Android.

 

Del artikel

Andre læser også