Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Michelin-restauranter oplever bookingstorm

Af anders@sommersangdigital.dk

I kølvandet på Michelin-stjernerne oplever restauranterne en enorm bookingstorm, og i følge DinnerBooking kan den funklende stjerne betyde helt op til en femdobling af antallet af bookinger i restauranten.

“Det betyder rigtig meget for en restaurant at få en Michelin-stjerne, og der sker altid en markant stigning i antallet af bookinger”, fortæller partner i DinnerBooking, Peter Thygesen.

 

Første gang er vælter der ind

DinnerBooking håndterer mange af de nordiske michelin-restauranters bookinger, og har derfor flere gange oplevet effekten af, at en restaurant modtager en Michelin stjerne: “Når stjernerne bliver offentliggjort vælter det som oftest ind med bookinger på restauranterne – særligt på de restauranter, der modtager deres første stjerne”, forklarer Peter Thygesen.

“Folk sidder klar ved tasterne for at blive de første, der prøver de nye Michelin-restauranter”, fortsætter han.

 

Femdobling af bookinger

Tallene taler sit eget tydelige sprog: ”Der er en markant forøget interesse for en restaurant, som får sin første stjerne.
Det giver sig blandt andet udtryk i en femdobling i antallet af bookinger umiddelbart efter den opnåede stjerne”, forklarer Peter Thygesen.

Han uddyber:

”Tallet varierer naturligvis fra restaurant til restaurant – Vi har set en fremgang på op til 799% umiddelbart efter modtagelsen af den første Michelin-stjerne, mens gennemsnittet ligger på 498%”.

Michelin-restauranter oplever bookingstorm
Fig 1. Når Michelin-stjernen afsløres, er der meget mere interesse for restauranten (den blå top) og interessen bliver ved med at være forøget over tid, sammenlignet med tiden før (den orange graf).

 

Del artikel

Andre læser også