Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Sur smiley og bøde til kendt café i Aarhus: “Det er totalt latterligt”

Af anders@sommersangdigital.dk

5.000 kroner i bøde, en sur smiley og betaling af gebyr for næste besøg. Sådan lød fødevarekontrollens dom over Manhattan, efter man var på besøg hos caféen i Fredensgade i Aarhus den 18. januar. Af kontrolrapporten fremgår flere kritiske bemærkninger omhandlende hygiejnen.

 

Det blev blandt andet konstateret, at virksomheden ikke tilstrækkeligt har forebygget, at skadedyr kan komme ind i caféen. Tidligere har man indskærpet, at Manhattan skulle få lukket for huller i en mur og i loftet, men det var ikke sket, da myndigheden kiggede ind for tre uger siden. “Vi mangler at få fuget et par steder, og det skal vi nok få gjort, men det har ikke noget med maden at gøre i min optik,” siger ejer Omran Badr, som også står bag Café Hollywood på Ny Banegårdsgade.

 

“Det er helt skørt”

Han synes ikke, Manhattan har fået en retfærdig behandling, og derfor har han klaget over rapporten. Grunden er, at kontrollanterne har udtalt kritik, fordi caféen under besøget ikke kunne fremvise egenkontroller foretaget efter 5. november. “Vi får den sure smiley, fordi vedkommende, som var på arbejde den dag, ikke kunne finde vores egenkontrolrapporter med temperaturer på vores kølere. Vi har lavet dem, og de lå inde på kontoret, men han kunne bare ikke lige finde dem,” siger Omran Badr og fortsætter: “Det er, hvad der kan ske. Vi er mennesker, og vi kan alle lave fejl, men det her er en fejl i petitesseafdelingen.”

Sur smiley og bøde til kendt café i Aarhus: "Det er totalt latterligt"

Manhattan har da også fået lutter glade smileys ved andre besøg, og derfor håber caféejeren, at fødevarekontrollen anerkender, at egenkontrollerne er blevet udført. “Det er totalt latterligt. Vi har altid fået glade smileys og elite-smileys. Vi har fuldstændig styr på det, vi laver, så det er helt skørt. Jeg regner med, at de tager vores klage til efterretning. Det er slet ikke sjovt at få en sur smiley, men vi ser fremad nu. Det vigtigste for os er, at der er styr på hygiejnen, og det er der altså,” fastslår Omran Badr.

 

Del artikel

Andre læser også