Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Tivoli Friheden og AGF indgår strategisk samarbejde

Af anders@sommersangdigital.dk

To af Aarhus’ mest kendte og mest besøgte kulturinstitutioner indleder et tættere samarbejde på både marketing- og sponsorsiden.

Omkring 1 mio. mennesker besøger hvert år området for enden af Stadion Allé. Størsteparten for enten at gå i Tivoli Friheden eller opleve en Superliga-kamp med AGF i Ceres Park. I forhold til beliggenhed, målgrupper og underholdningstilbud er der nogle oplagte interessefællesskaber mellem Tivoli Friheden og AGF, og derfor har de to selskaber efter en grundig og konstruktiv dialog valgt at indgå et strategisk samarbejde.

 

En snak over hækken

Vi har altid haft et godt naboskab til Tivoli Friheden, og vi betragter ikke hinanden som konkurrenter, men kollegaer, der i et endnu tættere samarbejde kan opnå en lang række synergi-effekter. Vi har allerede med succes afprøvet det i mindre stil i efterårssæsonen, hvor vi i forbindelse med en hjemmekamp lykkedes med at få flere folk på stadion og i Tivoli Friheden. Nu formaliserer vi samarbejdet, og målet er, at vi kan hjælpe hinanden til at få endnu flere gæster, tilskuere og sponsorer, siger Jacob Nielsen, adm. direktør i AGF.

 

Stigende  besøgstal

Konkret vil det nye samarbejde blandt andet komme til udtryk i en ny tilskuerstrategi, som AGF implementerer fra sæsonen 2016/17, og sæsonkortholdere i både Tivoli Friheden og AGF vil også få glæde af det. På sponsorsiden vil Tivoli Friheden og AGF derudover arbejde tæt sammen omkring udvikling af nye produkter, der skaber værdi for eksisterende og nye sponsorer hos begge parter. Tivoli Friheden har de seneste år haft stigende besøgstal, og ifølge direktør Henrik Ragborg Olesen skal det strategiske samarbejde med AGF være med til at fastholde og udbygge denne positive udvikling.

 

Sponsorsamarbejdet er allerede trådt i kraft

Vi har store forventninger til det nye samarbejde. Vi holder til i et helt unik område i hjertet af Aarhus, og i fællesskab kan vi skabe endnu bedre oplevelser og tilbud til alle dem, der besøger os. Det gælder også for regionens virksomheder, som vi gerne vil endnu tættere på. Her er vi glade for, at vi nu får mulighed for at trække på AGF’s know how og netværk i forhold til at sælge sponsorater. Modsat får AGF nogle nye produkter i deres sponsorpakker, der gør det endnu mere attraktivt at blive en del af deres forretningsnetværk. Som jeg ser det, er det win-win hele vejen rundt, og vi glæder os til at folde samarbejdet ud i løbet af foråret, siger Henrik Ragborg Olesen.

Sponsorsamarbejdet mellem Tivoli Friheden og AGF er allerede så småt trådt i kraft, og i løbet af de kommende måneder vil de øvrige elementer i det nye samarbejde blive offentliggjort.

 

Del artikel

Andre læser også