Fed Fredag: Veloplagte Christopher vandt alles hjerter med ensformige kærlighedssange og dansemoves

Christopher charmerede alt og alle i Tivoli Friheden, da han fredag aften gav en hæsblæsende koncert. Med smittende humør dansede popidolet fra start til slut rundt på scenen med moves, der kan gøre selv Fred Astaire misundelig. Kærlighedssangene blev dog ensformige i længden, men Christopher gjorde, hvad han kunne for at underholde og nød tydeligvis at være på scenen.

En flok unge piger havde overnattet foran Tivoli Friheden for at sikre sig plads på første række og komme helt tæt på deres idol. Christopher har med tre albumudgivelser og 15 officielle singler, der har givet guld eller platin, manifesteret sit talent. Iført tætsiddende tøj og sneakers kom Christopher nærmest springende ind på scenen. Han havde glædet sig til koncerten, og det lyste ud af ham og bandet under hele koncerten. Pigerne skreg og sendte hjerter op til sangeren, der smilende modtog og afslutningsvis hoppede ned fra scenen og takkede med et highfive til første række.

Ud over scenekanten

Publikum kunne de fleste sange og sang lystigt med. Faktisk så meget at Christopher gik i stå i et af sine største hits “First like”, da publikum sang højt og indlevende med. Sidste linje blev til “Aarhus, I er for lækre”. Billige point der så ud til at virke. Navnlig “Tulips” og “Told You So” kom helt ud over scenekanten. Det samme med radiohittet “Irony”, der blev introduceret som en af de få sange, der ikke handler om kærlig, men om at være perfekt på overfladen, være online konstant og om at gøre det rigtige. Også “Mama”, der har en mere funky stil end de øvrige numre, blev taget godt imod. Den startede med fælles klap, og dansen spredte sig ud over pladsen.

“Vi har glædet os hele sommeren”

Mellem numrene underholdte Christopher med historier om, hvordan sangene var blevet til, og hvad de har betydet for ham. Floskler som “Vi har glædet os så meget” og “Hvor er I altså fede, Aarhus”, lød flere gange, men det virkede nu oprigtigt. Bandet spillede godt og levede sig også ind i sangene med små dansetrin. De to mandlige korsangere skabte gode harmonier, der blev udført sammen med dansekoreografier.

Selfie og tak

“Free Fall” var sidste nummer inden bandet forlod scenen. Iført nyt outfit kom bandet på scenen igen til tre ekstranumre. Indledt med “Bad”, der med lækker bas og lidt growl på vokalen satte ekstra skub i publikum. Det gik over i en verdenspremiere “Real Life”. “En ny sang som I kan synge med efter andet omkvæd”, udtalte Christopher selvironisk. “I Won´t Let You Down”, fik publikum helt op at ringe og afsluttede koncerten. Så var det tid til at bukke og tage det evindelige selfie fra scenen. Med ordene “Så fik jeg ret. Årets fedeste job!” sluttede koncerten.

Vi fik, hvad vi kom efter. En rigtig popaften med veloplagte Christopher, der sang den ene kærlighedssang efter den anden og leverede pop tilføjet flirt. Christophers sprudlende humør nåede helt ned på bagerste række, og hans uprætentiøse stil er misundelsesværdigt. Ensformigheden tog dog over. Den ene poppede kærlighedssang efter den anden. De stille numre, hvor Christopher var på guitar, skabte uro og snak blandt publikum. De stille numre ramte ikke plet til Fed Fredag. Det til trods var det alt i alt en underholdende aften i Tivoli Friheden med mange glade mennesker og Christopher i topform, hvilket udløser fem stjerner.