//Burgerbar

Bæredygtighed: The Burger Shack lancerer nye fritter lavet af lokale kartofler

Aarhusianske The Burger Shack viser vejen. De har et godt brand, og for dem er bæredygtighed og dyrevelfærd en selvfølge. Men den populære og prisvindende burgerkæde har fået godt fat i kunderne. Ja, en kæde er The Burger Shack blevet til med 13 forretninger. Trods det, sigter de hele tiden efter at blive bedre og få bedre råvarer. Burgerkæden kan snart fejre deres 3-års fødselsdag, og har defineret den aarhusianske burgerscene.

Med fokus på økologi og bæredygtighed er de flamme-grillede burgerne blevet et must-try for alle burger-elskere.

 

Jo mere lokalt, jo bedre

Man kan altid diskutere, hvad der er lokalt, men da The Burger Shack har forretninger i Midt- og Nordjylland, så må det område betegnes som lokalt. Derfor kommer langt størstedelen af råvarerne også derfra. Men det har ikke været nogen nem opgave at finde den rigtige kvalitet, når man samtidig skal have så store mængder, som tilfældet er hos The Burger Shack.

 

Samtlige kartofler til pomfritterne er lokale

I dag kan det være svært at få lokale råvarer, når man både er kritisk og skal have store mængder. Men umuligt er det ikke. The Burger Shack har fundet nogle nye og lokale leverandøre. Det er nogle midt-/vestjyske kartoffelavlere, som er udvalgt. Deres kartofler er ifølge folkene på The Burger Shack de bedste i Danmark. Sorten hedder Fontana.

“Vores fritter med frisk timian og parmesan blev hurtigt næsten berygtet som vanedannende. Men vores mantra på Burger Shack er, at vi altid kan blive bedre. Så for seks måneder siden startede vi på at udvikle vores helt egen pommes frites. Vi har været med helt fra udvælgelsen af den helt rigtige sort, størrelse og ikke mindst smagen. Størrelsen på dem er gennem flere måneder testet. Det er resulteret i den optimale tykkelse, hvor man opnår den perfekte sprødhed, samtidig med man har den blødhed i midten, som en pommes frites skal og bør have. I Danmark har vi nogle af verdens bedste vilkår for kartoffeldyrkning – så selvfølgelig skal kartoflerne også være 100% danske. Vi er en dansk burgerkæde med fokus på danske værdier. Og det gør os stolte, at vi kan være med til at støtte dansk landbrug, ligesom vi gør med danske fritgående limousine kvæg til vores bøffer og nu også med pommes frites”, fortæller Christoffer No fra The Burger Shack.

 

De nye fritter er ankommet

The Burger Shack er allerede begyndt at sælge de nye pommes frites i alle deres restauranter. Så hvis du ikke har prøvet deres sprøde fritter med parmesan, krydderier og frisk timian, så er det nu. De har aldrig været bedre.

 

Se mere om The Burger Shack her:

 

Burgerbar Se flere

Seneste artikler Se flere

Tilmeld nyhedsbrev