//Nyheder, Restaurant

Burgerrestaurant og Aarhuskoryfæ laver Aarhus-burger og genopliver gammel bonuskampagne

Cock’s & Cows og den evige Aarhus-dreng Martin Jørgensen er klar med et burger-samarbejde som skal samle byen omkring Cock’s & Cows’ restaurant på Åboulevarden 9. Sammen med den nye Aarhus-burger vækkes OK Benzins mindeværdige 80’er bonuskampagne også til live i ny form, når Aarhus-burgerens pris fastsættes ud fra AGF’s superligamandskabs præstationer.

 

Der står Aarhus på menuen hos Cock’s & Cows på Åboulevarden 9. Bogstaveligt talt. Her har man nemlig netop introduceret en såkaldt Aarhus-burger. Aarhusburgeren er lavet i samarbejde med den tidligere landsholdsspiller, udlandsprof og ikke mindst mangeårige AGF-spiller Martin Jørgensen. Idéen bag initiativet er at give byen et hyggeligt samlingspunkt, et sted, hvor man kan samles over god mad og drikke i hjertet af Aarhus. Som et ekstra led i dette projekt lancerer Cock’s & Cows også kampagnen ’Kasser gir Burger’, som er en nytænkning af den populære OK Benzin-kampagne fra 80’erne, hvor AGF’s præstationer på banen havde betydning for benzinpriserne. 

 

Vil mere end at drive restaurant

Cock’s & Cows har kun serveret deres burgere i Aarhus siden marts i år, og er for mange aarhusianere formentlig et ret nyt bekendtskab på restaurantscenen. Alligevel vil man allerede nu forsøge at samle byen og gøre restauranten til en fælles oase. ”Vi er da godt klar over, at det her er et ambitiøst projekt, men vi er her ikke bare for at drive en forretning. Vi vil give noget til byen og være en del af lokalsamfundet, og det her er vores måde at gøre det på,” siger Lasse Wiwe som er partner hos Cock’s & Cows, og fortsætter. ”Det at vi har fået Martin med i projektet siger mig, at vi har fat i noget helt rigtigt. Han er Aarhus ind til benet, og sammen tror jeg på, vi kan samle byen.”

Aarhusburgeren hos Cock’s & Cows

 

Den tidligere AGF-spiller, har været med til at udvikle og sammensætte Aarhusburgeren, selvom det ifølge ham selv tog lidt tid før han var overbevist om idéen. 

”Jeg vil ikke sige, at jeg slog til med det samme. Det var vigtigt for mig, at det ikke bare var et reklamefremstød, for så var jeg ikke gået med. Efter at have talt med Lasse over flere omgange, stod det klart, at Cock’s & Cows stod med et reelt ønske om at samle byen og give noget til Aarhus, og det vil jeg gerne stille mig bag. Og så har det været sjovt at udvikle burgeren, som jeg i al beskedenhed synes er vellykket” fortæller Martin Jørgensen.

 

Hans aftryk på burgeren, som er lavet med oksebøf, parmaskinke, parmesan, tomatsauce, pesto og rucola, lader sig heller ikke fornægte. ”Det er Italien møder Aarhus”.

 

Kasser Gir Burger

Sammen med den nye burger, som allerede kan nydes på Åboulevarden 9, står Cock’s & Cows også klar med ”Kasser gir Burger”-kampagnen, som er restaurantens udgave af den gamle OK Benzin-kampagne, som skabte lange køer ved OK-tankstationerne. ”

 

Med Kasser gir Burger går vi efter at genskabe lidt af 80’ernes eufori og sammenhold omkring byens hold og at samle folk til et burger-måltid og lidt at drikke.”

 

Burgeren kan (uanset antal mål) altid nydes til halv pris når AGF vinder, både på selve kampdagen og dagen efter. I tilfælde af uafgjort eller nederlag, skæres 10% af prisen på Aarhusburgeren, for hvert mål AGF scorer. Det er en sjov måde at give en lille gave til folk i Aarhus, og vi glæder os til at lancere den første gang omkring hjemmekampen mod Sønderjyske d. 10. november”, slutter Lasse Wiwe.

 

 

  

 

 

   

 

Nyheder Se alle

Udvalgte artikler Se alle

Tilmeld nyhedsbrev