Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Ferdinand: Winemakers Dinner med Nicolas Feuillatte Champagne

Af Jan L. Pedersen

Mandag den 23. september er der vinsmagning på Ferdinand med Nicolas Feuillatte Champagne. Kom og hør den imponerende historie om den succesfulde franskmand og smag Ferdinands menu, som er nøje afstemt til de forskelle champagner

 

Nicolas Feuillatte er i dag det mest sælgende Champagne-mærke i Frankrig. Kom og smag de flotte Champagner og hør den imponerende historie om den succesfulde franskmand bag. Hotel Ferdinand har sammensat følgende menu som er nøje afstemt til de forskelle champagner, som præsenteres af Marie Oudin-Vorstermans fra Nicolas Feuillatte.

 

Velkomst

Nicolas Feuillatte Réserve Exlusive Brut

 

***

 

Ferdinands snacks og Bretagne Østers

2012 Blanc de Blancs  Champagne Chouilly

 

***

 

Fisk- sæsonens grønt

2008 Nicolas Feuillatte Grand Cru – Pinot Noir
2010 Nicolas Feuillatte Grand Cru Chardonnay

 

***

 

Fransk unghane – variation af svampe

2006 Nicolas Feuillatte Palmes d´Or Vintage
2006 eller 2005 Nicolas Feuillatte Palmes d´Or Rose Vintage

 

***

 

Pris pr. person kr. 500,-

 

Bordbestilling på restaurant@hotelferdinand.dk eller på telefon 87 32 14 44.

 

Som livslang Champagne-nyder besluttede Nicolas Feuillatte sig til selv at blive Champagne-producent, da faderen dør og efterlader sig sin vingård i Champagne. Han ønskede ikke blot være leverandør af druerne til de store Champagnehuse, som hans far havde været, men at skabe sit eget brand. Han skabte Réserve Particulière i 1978, og som navnet antyder, var den kun reserveret til vennerne, der på det tidspunkt omfattede berømte personligheder såsom Jackie Onassis, Shirley MacLaine og Lauren Bacall, der alle blev ambassadører og gjorde den til jetsetternes Champagne. Succesen bredte sig fra indercirklen, og flere og flere fik øjnene op for den nye Champagne, der snart blev det hurtigst voksende Champagnemærke.

 

Del artikel

Andre læser også