Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Oplevelsesgaver er det nye sort – Life Peaks spottede og ramte et hul i markedet

Af anders@sommersangdigital.dk

Virksomheden Life Peaks spottede og ramte et markedshul, der har fået den til at buldre frem på under et år. Danskerne vil have og give oplevelser, der skriver sig ind i deres livshistorie.

 

Oplevelsesgaver har i høj grad taget over for tøj, sko, vin, sportsgrej og køkkenudstyr, når vi ønsker os og giver gaver. Immaterielle gaver, vi gemmer i hjertet og minderne frem for bagest i skabet. Stjernestunder og højdepunkter. Og tendensen efter finanskrisen, hvor vi har været en nation af mennesker, der nødig betaler fuld pris for noget, er ved at klinge ud. For når vi ikke betaler fuld pris, er leverandørerne nødt til at spare et andet sted – og derfor får vi heller ikke den fulde oplevelse.

 

Fuldautomatisk gavekortmodul

Oplevelser på landets ypperste Michelin-restauranter, hoteller og wellness-klinikker har den Aarhus-baserede virksomhed Life Peaks samlet på et sted. De har skabt et fuldautomatisk gavekortmodul, som findes på butikkernes egne hjemmesider, men hvor Life Peaks klarer alt omkring håndteringen. Desuden har de samlet alle oplevelserne under et tag på www.lifepeaks.dk, så kunderne kan shoppe rundt mellem de mange muligheder – og finde inspiration til fremtidige gaver og egne ønsker.

 

Overraskende succes for Life Peaks

Succesen har vist sig at være overvældende for virksomhedens stifter og administrerende direktør, David Balsgaard. Oprindeligt troede jeg, at vores eksistensberettigelse var, at en butik øger deres salg ved at implementere vores fuldautomatiske gavekortmodul – for det gør den. Typisk med +20-30%. Det viser sig dog at det vægter mindst lige så højt, at de selv slipper for bøvlet med håndtering. Nærmest alle butikker sælger gavekort, men det er ikke deres core-business, hvorfor de gerne betaler os en andel i provision for at slippe for håndteringen og øge salget, siger David Balsgaard.

 

Nemt at gå til

Og forbrugerne har i den grad taget konceptet til sig. De er vilde med, at de kan føle sig trygge ved, at det virkelig er de absolut bedste og helt ekstraordinære oplevelser, de giver i gave. For at understrege eksklusiviteten kan man få gavekortet i en smuk indpakning og med personlig tilpasset hilsen og billede, hvis man ønsker det, fortæller David Balsgaard. Blandt oplevelserne hos Life Peaks finder man Restauranter som Kong Hans Kælder, Søllerød Kro, Substans og Brdr. Price, luksusophold på steder som på Dragsholm Slot, Villa Vest og Hotel Royal. Og Wellness-forkælelse på klinikker som Arndal Spa, Lübker Spa og Bella Sky Spa.

Se mere her:

 

Del artikel

Andre læser også