//Shopping

Så øges konkurrencen: Netto udfordrer Nemlig.com

Dagligvarer leveret til døren – på et fleksibelt abonnement.

 

Netto udfordrer nu online-butikken Nemlig.com, som i flere år har siddet tungt på den del af markedet, der leverer dagligvarer på bestilling.

 

Men nu vil Netto, som er en del af Salling Group, udviske grænserne mellem de fysiske butikker og online-supermarkedet, oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

 

Nettos nye platform hedder Fillop og går i luften i dag i en test-version. Erfaringerne herfra skal bruges til at åbne Fillop for alle i begyndelsen af næste år.

 

Flexshopping: Ingen ferskvarer

Ideen bag Fillop er, at man kan abonnere på basisvarer som toiletpapir, ris og tandpasta og få varerne leveret med et fast interval, f.eks. én eller to gange om måneden. Ferskvarer skal man stadig selv købe i de fysiske butikker.

 

“Vi ved, at mange danskere ser de daglige indkøb som lidt af en udfordring i et travlt liv. Det gør vi nu noget ved med lanceringen af Fillop,” siger Martin Hasgard Olesen, der er kommerciel direktør i Netto Danmark.

“Vi kan se, at der er et hul i markedet, hvor forbrugerønsket om levering til døren møder forbrugerønsket om selv at vælge den helt rette ferskvare. Vi forventer at kunne tage en fornuftig bid af markedet for de danskere, der ønsker at flexshoppe,” siger Martin Hasgard Olesen.

 

50.000 nye kunder

Forventningerne er skabt på baggrund af bl.a. undersøgelser fra Analyseinstituttet Nielsen, Aim Create og Sallings egen BilkaToGo, og målet er at hente 50.000 kunder i løbet af det første år.

 

Priserne bliver de samme som i de fysiske Netto-butikker, abonnementet kan nemt justeres og næste levering udskydes eller annulleres, der er ingen binding, og der er intet krav om minimumskøb. Varerne leveres af PostNord.

 

Prismatch mod Netto

Nemlig.com benytter sig af egen distribution og har hidtil slået sig op på at matche priserne på 1.800 discountvarer mod netop Netto. Nemlig.com leverer også friske og frosne varer.

 

Desuden tilbyder Nemlig.com at levere inden for et aftalt tidsinterval på bare én time.

 

Nye indkøbsvaner – igen

Det danskejede Nemlig.com har ingen fysiske butikker. Det blev stiftet i 2010 og har i dag Bestseller-ejeren Anders Holch Povlsen som bestyrelsesformand.

 

Det var købmand Herman Salling, som i 1960 vendte op og ned på danskernes indkøbsvaner, da han åbnede det første Føtex-supermarked i Guldsmedgade i Aarhus. Nu er spørgsmålet, om tiden er inde til for alvor at vende forbrugernes vaner igen.

 

Det er muligt at blive betatester på Fillop ved at ansøge her:

www.fillop.dk

 

Shopping Se alle

Udvalgte artikler Se alle

Tilmeld nyhedsbrev